דף הבית » מידע מקצועי » מהן מתנות אמונות טפלות

מהן מתנות אמונות טפלות

אמונה תפלה מתנות

מתנה לאמונות טפלות היא מתנה שניתנת מתוך אמונה שהיא תביא מזל טוב. המתנות ניתנות לרוב לילדים ביום הולדתם. מתנות לאמונות טפלות נפוצות בתרבויות רבות ושונות, אך אין הוכחות מדעיות התומכות ברעיון שיש להן השפעה כלשהי על המזל הטוב.

כמה אמונות טפלות אומרות שאם אתה נותן למישהו מתנה עם אותם ראשי תיבות כמו שלך, אתה יכול לחלוק איתו את המזל שלך. אחרים מאמינים שכדאי לתת מתנה למישהו שאיבד משהו חשוב או עבר זמנים קשים.

יש כמה מתנות לאמונות טפלות שאנשים נותנים לחברים או ליקיריהם. אמונות טפלות אלו מבוססות על הרעיון שאם אתה נותן לאדם מתנה והוא לא אוהב את זה, אז זה יביא לו מזל רע.

חלק מהמתנות הללו לאמונות טפלות כוללות פריטים כמו מראות שבורות, חתולים שחורים וקורי עכביש. הרעיון מאחורי הפריטים הללו הוא שמי שיקבל אותם יקולל כי הוא לא אוהב את המתנה.

בתרבויות רבות, מתן מתנה למישהו נחשב לביטוי של הכרת תודה וחיבה. זה גם נתפס כדרך להביע את אהבתו או הרצון הטוב כלפי הנמען. עם זאת, בתרבויות מסוימות, הענקת מתנה למישהו נחשבת למעשה של מזל טוב או כדרך לבקש משהו בתמורה (כלומר, “אני נותן לך את המתנה הזו כי אני מקווה שתחזיר לי אחת”).

כמה מהאמונות הטפלות הנפוצות ביותר כוללות:

– מתן מתנה למישהו ביום ההולדת שלו יהפוך את השנה שלו לטובה יותר ממה שהייתה קודם לכן;

– לתת למישהו חפץ אדום יביא לו מזל רע;

– מתן פרחים למישהו ביום האהבה עלול לגרום לכך שהוא לא יחזיר לך את הרגשות;

– לתת למישהו שוקולד ביום האהבה עלול לגרום לכך שהוא לא יחזיר לך את הרגשות;

מתנות אמונות טפלות ליהודים

המתנה האמונות התפלות הפופולריות ביותר עבור יהודים היא הצעיף הסרוג של שלוש עשרה. הוא עשוי משלוש עשרה רצועות חוט ויש בו שלושה עשר קשרים. המספר 13 נחשב לחוסר מזל על ידי יהודים רבים, ומאמינים שמספר הקשרים ימנע חוסר מזל. המתנות האמונות הטפלות אינן מוגבלות רק לצעיפים, אלא הן כוללות גם פריטים אחרים כמו מחרוזת תפילה עשויה 13 חרוזים, סט כלים של 13 חלקים או צלחת עם 13 כוסות עליה.

זוהי רשימה של מתנות אמונות טפלות ליהודים.

מתנות שלדעתן מביאות מזל ומזל ניתנות בדרך כלל בחגים ובאירועים מיוחדים אחרים. חלק מהמתנות הללו הן מסורתיות ועוברות בדורות, בעוד אחרות נוצרו בשנים האחרונות על ידי אמנים, מעצבים ויזמים יהודים.

להלן רשימה של פריטים שניתנים לעתים קרובות כמתנות ליהודים בחגים או באירועים מיוחדים:

מטבע זהב

תינוק חדש

טבעת נישואין חדשה

תפוח

אספרגוס

אבקת סודה לשתייה

שעועית או עדשים

מתנות באמונות טפלות ניתנות לרוב ליהודים בחגים היהודיים. מתנות אלו ניתנות בדרך כלל מתוך כוונות טובות והן אמורות להביא אושר, מזל ובריאות.

מתנות אמונות טפלות אלו יכולות לנוע בין סט כלים חדש לסט בגדים חדש או מכונית חדשה. עם זאת, אין לתת מתנות אלו מכיוון שהן עלולות לגרום למישהו אחר נזק או אפילו מוות.

דילוג לתוכן