דף הבית » מידע מקצועי » כל מה שאתה צריך לדעת על אמונה טפלה או אמונה טפלה

כל מה שאתה צריך לדעת על אמונה טפלה או אמונה טפלה

אמונה טפלה או תפלה

אמונות טפלות הן אמונות באמונות על טבעיות, או לא רציונליות. לעתים קרובות הם מבוססים על פרשנות שגויה של אירועים וצירופי מקרים.

כמה דוגמאות לאמונות טפלות הן האמונה ששבירת מראה תביא שבע שנים של מזל רע, הליכה מתחת לסולם תביא מזל רע, או אי-שטיפה ביום שישי ה-13. אמונות טפלות עדיין נפוצות כיום בחברות רבות ברחבי העולם ואין תשובה ברורה מדוע זה כך.

. יש הטוענים שאמונות טפלות הן שיטה לאינטלקטואליזציה של סכנה, בניגוד להכרה בכאב ובסכנה של אירועים כאלה. אחרים טוענים שפחד הוא גורם חשוב לשמירה על התנהגויות מסוימות. פחד עלול לגרום לאנשים להאמין באמונות הטפלות שלהם כי הם חוששים שהאמונות שלהם ייכשלו ללא התמיכה של פרקטיקות אלה. כדי למנוע מזל רע, אנשים יעשו לעתים קרובות דברים שהם חושבים שישפיעו לטובה על חייהם.

ישנן אמונות טפלות רבות בתרבויות שונות, כמו פחד מחתולים שחורים, שבירת מראות ופתיחת מטריות בתוך הבית.

המילה “אמונה טפלה” מגיעה מהמילה הלטינית “סופרסטיטיו”, שפירושה “לעמוד על”. (סופר) “הקצה” (stitio) של משהו. מיתוסים הם סוג אחר של אמונות שעוברות בדורות, ובתרבויות רבות יש מיתוסים הסובבים סביב חפצים או אנשים מסוימים. דוגמה לכך יהיו שדים ושדים בנצרות, שמקורם באמונות יהודיות עתיקות ביצור על טבעי הנקרא מלאך המוות.

 

אמונה טפלה באנגלית

אמונות טפלות = Superstions

אמונות טפלות לא נמצאות רק בתרבות המערבית, אלא הן נמצאות גם בתרבויות אחרות כמו תרבויות אפריקה ואסיה. אמונות טפלות אפשר למצוא בכל רחבי העולם, מימי קדם ועד ימינו. אמונה טפלה היא דבר נפוץ בתרבות האנגלית. הן אמונות או מנהגים שאנשים מאמינים שיכולים להשפיע על תוצאות האירועים. ניתן לחלק אותם לשלוש קטגוריות:

1) אמונות שלדברים ספציפיים, כמו מספרים, צבעים, צורות או מילים יש כוחות מיוחדים ויכולים להשפיע על מהלך האירועים.

2) אמונות בכוחם של חפצים מסוימים להביא מזל טוב או רע.

3) פרקטיקות שלדעתן גורמות לתוצאה רצויה.

אמונה טפלה היא תופעה נצפית נרחבת במדינות ותרבויות דוברות אנגלית ברחבי העולם.

אמונות טפלות ביהדות

אמונות טפלות ביהדות הן חלק מהפולקלור היהודי המסורתי. הן אינן נחשבות למצוות דתיות, אבל הן חלק חשוב מהתרבות.

יהודים רבים מאמינים באמונות טפלות, כמו הימנעות מדריכה על סדקים או פתיחת מטריות בתוך הבית. יהודים גם מאמינים שאם הם מדליקים שני נרות זה סימן למזל טוב ואם הם מדליקים שלושה נרות זה סימן למזל עוד יותר. אמונות טפלות אלו עברו מדור לדור והשתרשו בתרבות היהודית.

עיקר וטפל בברכות

עיקרית ופינוק בברכות הוא ביטוי המשמש לא פעם לתיאור המזל שבאפשרות ליהנות גם מהמנה העיקרית וגם מהקינוח.

הביטוי “עיקר ולטפל” שימש לראשונה בסוף המאה ה-19 ומאז הוא בשימוש. המונח “עיקרי” יכול להתייחס למנה עיקרית או למנה של מזון, בעוד “פינוק” יכול להתייחס לקינוח. במובן הזה, “עיקר וטפל בברכות” פירושו שמישהו אכל גם את המנה העיקרית (שבדרך כלל ממלאה יותר) וגם את הקינוח (שבדרך כלל הוא מתוק יותר).

 

דילוג לתוכן