דף הבית » מידע מקצועי » מקור האמונה הטפלה על שעון

מקור האמונה הטפלה על שעון

אמונה תפלה על שעון

אמונה טפלה היא מושג שקיים כבר מאות שנים. זוהי אמונה או תרגול המבוסס על הרעיון המופרך שאירועים נגרמים על ידי גורמים חיצוניים, כמו תנועת גרמי שמים.

האמונות הטפלות על שעונים קיימות כבר מאות שנים. הם מאמינים שאם תשבור את השעון שלך, זה יביא מזל רע וחוסר מזל לבעלים. ניתן לראות זאת בסרטים כמו קזבלנקה שבהם דמותו של האמפרי בוגרט שוברת את השעון שלו בייאוש כאשר הוא מבין שאיבד את אילזה לדמותו של ויקטור לאסלו.

האמונה הטפלה הנפוצה ביותר היא שענידת שעון מצד אחד תביא מזל ואילו ענידה מצד שני תביא מזל רע. אומרים שענידת שעון על פרק כף יד ימין מביאה מזל טוב, בעוד שענידת שעון על פרק כף יד שמאל אמורה להביא מזל רע מכיוון שהייתה אמונה עתיקה שאנשים ימותו רק אם ימותו עם יד שמאל למעלה.

אחת האמונות הטפלות הפופולריות ביותר על שעונים היא שזה מזל רע להוריד שעון כשהוא לא עובד. זה נחשב במקור בגלל שהשעון היה סמל של זמן ושניתם את זרימת הזמן על ידי הורדתו. עם זאת, המדע המודרני מצא שזה לא נכון.

המיתוס של השעון מקורו באמונה ישנה שהדרך היחידה לשמור על הזמן היא עבידת שעון על פרק היד. כדי לעשות זאת, אנשים יצטרכו להסיר את השעונים שלהם כדי לא לשבור אותם. תרגול זה הוביל לאמונה שהסרת השעון שלך תגרום למוות עקב חוסר זמן שמירת המכשיר על הגוף.

מיתוס זה נראה בתרבויות ומדינות רבות ושונות אך הוא נמצא בעיקר במדינות מערביות כמו ארצות הברית ואירופה

אמונות טפלות במדינות המערב

כמה אמונות טפלות מערביות טבועות עמוק בחברה שלנו. הם כל כך נפוצים שאנשים רבים אפילו לא מבינים שהם אמונות טפלות. כמה מהאמונות הטפלות הפופולריות ביותר במערב הן שחתולים שחורים מביאים מזל רע, אסור לך ללכת מתחת לסולם ולעולם לא לדרוך על סדקים במדרכה. אמונות טפלות הן כבר מזמן חלק מהתרבות האנושית. עם זאת, קשה לומר כמה זמן אמונות אלו קיימות מכיוון שרבות מהן השתנו עם הזמן.

החברה המערבית מלאה באמונות טפלות, שהן חלק מהתרבות שלנו. הם משובצים בחיי היומיום שלנו וקיימים כבר מאות שנים. ניתן לייחס אמונות טפלות מערביות לימי קדם והן הועברו בחברה של ימינו.

אמונות תפלות יכולות להשתנות ממדינה למדינה, אבל הן בדרך כלל סובבות סביב הרעיון שמשהו רע יקרה אם תעשה משהו יוצא דופן או לא תפעל לפי סדרה מסוימת של כללים.

במדינות מערביות, אנשים מאמינים לעתים קרובות שזה מזל רע ללכת מתחת לסולמות או לגעת בחתול שחור. יש אנשים שמאמינים שזה מזל רע להגיד “אני אוהב אותך” ביום שישי ה-13, בעוד שאחרים מאמינים שזה מזל רע לדרוך על סדקים במדרכה או להצליב אצבעות כשהולכים לבחינה.

אמונות טפלות קיימות מאז ימי קדם והן המשיכו להיות חלק מחיינו בחברה המודרנית. הם נפוצים יותר במדינות מערביות מאשר במזרח, אבל למה?

כדי להבין זאת, עלינו להסתכל כיצד החשיבה של אנשים התפתחה עם הזמן וכיצד היא השתנתה עם המודרניזציה.

דילוג לתוכן