דף הבית » כללי » אמונה תפלה או טפלה : דברים חשובים שכדאי לדעת

אמונה תפלה או טפלה : דברים חשובים שכדאי לדעת

אמונה תפלה או טפלה

ככל שהטכנולוגיה התקדמה, אנשים פונים יותר ויותר לאינטרנט להדרכה רוחנית. יש אנשים שמוצאים נחמה בתפילה או נאבקים במאבקים האישיים שלהם עם אלוהים ואחרים על ידי חיפוש אחר עזרה מאנשים אחרים באינטרנט.

מאמינים שמונות טפלות אינן רציונליות ואינן מבוססות על ראיות כלשהן, בעוד שאמונה טפלה היא אמונה כל ראיה אלא עם הסברים רציונליים.

אמונות טפלות קיימות מאז תחילת הזמן. זה חלק מהטבע האנושי. בני אדם אוהבים להאמין בדברים יכולים בשליטתנו ובמה שאנחנו לא רואים קורה. אני חושב שאנחנו חושבים משהו אחר שיקרה אם נעשה משהו ספציפי.

אמונות טפלות נמצאות בכל רחבי העולם אך נפוצות ביותר במדינות אסיה כמו סין ויפן שבהן אנשים מאמינים שמבצעים פעולות מסוימות נקודתיות שיכולות להביא להם מזל טוב או מזל רע, תלוי אם זה חיובי או שלילי לחייהם.

אמונה תפלה באנגלית

באנגלית, לאמונה טפלה יש צורות רבות ושונות ויכולה ללבוש צורות שונות. כמה אמונות טפלות קשורות לשפה עצמה כמו אמירת “תבורך” לאחר התעטשות או “בוקר טוב” ביום הראשון של השבוע. חלקם קשורים למדינות ספציפיות כמו לא ללכת מתחת לסולמות באירלנד או לא לדרוך מעל סדקים בצרפת. וחלקם מוכללים אפילו יותר כמו להיזהר לא לשבור מראות מחשש למזל רע.

אמונה טפלה היא אמונה או מנהג שמתקיימים בשכנוע לא רציונלי למרות שאין ראיות התומכות בכך.

יש אנשים שמאמינים באמונות טפלות ומאמינים שהמספר 13 הוא חסר מזל, למשל. עם זאת, אין ראיות התומכות באמונה זו וזו רק אמונה טפלה.

אנו יכולים לראות כיצד אמונות טפלות קיימות במשך מאות שנים, אך הן עדיין נפוצות היום בצורות שונות.

אמונות טפלות ביהדות

היהדות היא דת מונותיאיסטית שמקורה בישראל והיא הדת השנייה בגודלה בעולם. אמונות טפלות ביהדות אינן קשורות רק למזל הרע שאתה עלול לקבל אם תשבור מראה או אם תדרוך על סדק. הם כוללים גם טקסים לחגיגת חגים, כמו הכרת תודה והדלקת נרות חנוכה.

אין שום הוכחה שאמונות טפלות אלו אכן פועלות, אך יש טענה מדוע המסורות הללו ממשיכות להתחקות אחר היהודים כיום.

האמונה הטפלה הפופולרית ביותר ביהדות היא הימנעות מהליכה מתחת לסולם, המסמל מוות ואומלל.

אמונות טפלות של רוסים

רוסיה היא מדינה עם הרבה אמונות טפלות וטקסים. חלקם כל כך עתיקים עד שניתן לייחס אותם לתקופות טרום נוצריות ופגאניות.

האמונה הטפלה הרוסית הפופולרית ביותר היא האמונה שאם תשבור מראה, תמות תוך שנה. אמונה זו נובעת מהעובדה שמראות שימשו בימי קדם לניבוי עתידות. אם מישהו שבר מראה, זה היה אומר מזל רע עבורו ומזל רע יכול היה להוביל למוות במקרים מסוימים.

אמונה טפלה זו קיימת כבר מאות שנים, אך לאחרונה היא הפכה פופולרית יותר בגלל פוסטים ברשתות החברתיות של מפורסמים כמו קים קרדשיאן וכריסטיאנו רונאלדו ששברו את המראות של עצמם ברשתות החברתיות למטרות פרסום.

סיכום

אמונות טפלות הן דרך חיים עבור אנשים רבים. הם מאמינים שדברים מסוימים יכולים להביא מזל טוב, להדוף מזל רע ואפילו לרפא מחלות. אבל למה כל כך הרבה אנשים מאמינים באמונות טפלות אלו?

יש אנשים שחושבים שאמונות טפלות עברו מדור לדור, אבל לא ברור איך זה קרה. יש האומרים שאמונות טפלות נוצרו כדי לעזור לבני אדם להתמודד עם הלא נודע ועם פחד המוות. אחרים אומרים שהם נוצרו בגלל שהדת הייתה מסובכת מכדי שהאדם הממוצע יוכל להבין ולתרגל.

 

דילוג לתוכן