דף הבית » מידע מקצועי » מהו סולם אמונות טפלות

מהו סולם אמונות טפלות

סולם אמונה תפלה

סולם האמונות הטפלות הוא סולם של אמונות, פרקטיקות ועמדות המשמש למדידת העוצמה וההשפעות של אמונות טפלות. הוא משמש למדידת החוזק וההשפעות של אמונות טפלות (כגון אמונה ברוחות רפאים או קסמים) על חייהם של אנשים. סולם האמונות הטפלות מודד את כוחה של אמונה טפלה על ידי הקצאת לה ערך בין 0 (חלש) ל-10 (חזקה). סולם אמונות טפלות הוא מושג המתאר אמונה לא רציונלית בעל-טבעי, בדרך כלל מערבת כוח או סוכנות על-טבעית.

סולם אמונות טפלות הוא מונח שטבע הפסיכולוג והפילוסוף, קארל יונג בספרו “משבר הנשמה”. בספר זה, הוא תיאר את נפש האדם כמורכבת משלושה חלקים:

המוח המודע, המוח הלא מודע והצל.

המוח המודע הוא רציונלי והגיוני; זה עוסק במחשבות וברגשות שלנו. המוח הלא מודע הוא רגשי ואינטואיטיבי; זה אחראי על הרגשות, האמונות והרגשות שלנו.

הצל הוא אזור בנפש שלנו שמעולם לא חקרנו או הבנו עד תום. זה צד אפל באישיות שלנו שאנחנו לא אוהבים להודות בפני עצמנו או בפני אחרים. אנו חוששים שאולי זה נכון. אנחנו מנסים להדחיק אותו אבל בשלב מסוים אנחנו פשוט לא יכולים שלא להרגיש את הנוכחות שלו – כמו רוח רפאים שרודפת אותנו ללא הרף. החלק הזה בנו אחראי לכל מיני רגשות שליליים כמו חרדה,

דיכאון, כעס וכו’.

אמונה

בעולם של היום, אמונה היא הדבר החשוב ביותר לחיות לפיו. זה חלק גדול מהחיים שלנו ואנחנו צריכים להאמין בו. אבל איך נוודא שאנחנו לא רק חיים באמונה אלא גם מאמינים בה? כיצד נוכל לוודא שמה שאנו מאמינים בו נכון ויש לו בסיס איתן?

העולם נעשה יותר ויותר מחובר. מחשבים, סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים אחרים הפכו לחלק מחיינו. זה יצר סוג חדש של חברה – כזו שבה אנחנו יכולים לתקשר עם אנשים מכל העולם ללא גבולות.

האינטרנט גם עזר לאנשים למצוא את אמונתם בצורה של אתרים, ספרים ומאמרים שהם יכולים לקרוא כדי ללמוד על אמונות שונות.

ברגע שמישהו יתחיל לחפש מידע על אמונתו, הוא יתחיל לקרוא מאמרים על דתות ואמונות שונות. מאמרים אלה ייכתבו על ידי כותבים שונים עם נקודות מבט שונות על הנושא. כל סופר יכתוב בסגנון שלו על סמך חוויותיו ואמונותיו.

דילוג לתוכן