דף הבית » מידע מקצועי » הנה משהו שלא ידעת עליו אמונה טפלה על שריקות

הנה משהו שלא ידעת עליו אמונה טפלה על שריקות

אמונה תפלה על שריקות

אנשים מאמינים באמונות טפלות לגבי שריקות מכיוון שהם מאמינים שהקול יגרש רוחות רעות. עם זאת, ניתן להשתמש בצליל של שריקה גם כדי למשוך את תשומת הלב של אנשים.השימוש הנפוץ ביותר במשרוקית הוא להתקשר בין אנשים למטרה כלשהי. הוא משמש לאותת נקודת התחלה או סיום במשחק או במירוץ, או כדי למשוך את תשומת ליבו של מישהו באמצע שיחה. הרעש שמשמיע משרוקית הוא לעתים קרובות חזק מספיק כדי שאחרים בקרבת מקום ישמעו אותו. צליל שריקה עשוי גם להזהיר מישהו שעלול להיות בסכנה מחיה מתקרבת או סכנה אחרת, כגון פגיעת רכב.

אנשים רבים מאמינים ששריקה יכולה לגרום למזל רע ולחוסר מזל. האמונה כה רווחת עד שבמדינות רבות יש חוקים האוסרים על שימוש במשרוקיות במצבים מסוימים, כמו בבתי חולים. יש אנשים שגם מאמינים שענידת משרוקית על צווארך תגן עליך מפני עין הרע.

כולנו שמענו את האמרה “לעולם אל תשרוק כשאתה ליד בית קברות” וזה נכון, שריקה ליד בית קברות תזמן את הרוחות. אם אתה בבית קברות ואתה שומע מישהו שורק, אל תיבהל. זה סתם מישהו שלא מודע לאמונה הטפלה. המונח “בית קברות” משמש לתיאור האזור שבו אנשים קבורים או נשרפים. המילה באה מאנגלית עתיקה gryre, שפירושה “לחלף”.

האמונה הרווחת היא ששריקה יכולה להדוף רוחות רעות. עם זאת, אין הרבה ראיות כדי לגבות את זה.

האמונה הטפלה על שריקות היא אחד המיתוסים הרבים המחוברים לחפץ מסוים. מאמינים שהוא יעיל בהרחקת רוחות רעות וישויות מזיקות אחרות.

עין הרע

עין הרע היא אמונה טפלה שמקורה במזרח התיכון. אומרים שהוא הגורם למחלות פיזיות ונפשיות שונות, כולל עיוורון, אפילפסיה וסרטן. לדוגמה, יש אנשים המאמינים שהסתכלות על מישהו שיש לו סימן עין יביא לו מזל רע או יגרום לו לחלות אם יש לו מחלה.

עין הרע היא סמל לקנאה וקנאה. לעתים קרובות הוא מתואר כעין אחת במשולש עם שלוש נקודות. העין מתוארת בדרך כלל באדום, ירוק או צהוב. עין הרע שימשה בתרבויות ובדתות שונות כדי להדוף את השפעות הקנאה והקנאה. זה יכול לשמש גם כדי להגן מפני הסכנות הקשורות לרגשות כאלה, כגון תאונות ומזל רע. השימוש בסמל עין הרע אינו בלעדי לתרבות או דת אחת. ניתן למצוא את הסמל ברוב המדינות ברחבי העולם כולל סין, הודו, מקסיקו, יוון ואיטליה.

עין הרע נחשבת לסוג של אנרגיה שלילית שניתן ליצור בהסתכלות על מישהו בקנאה. בעבר, אנשים האמינו שאנרגיה זו עלולה לגרום נזק לאדם שמסתכלים עליו. עין הרע נמצאה בתרבויות רבות ברחבי העולם. נהוג לחשוב שמקורו במסופוטמיה ונראה כסימן של קנאה, קנאה וטינה. עין הרע קשורה גם לכישוף ולקסם שחור. בחברה המודרנית, אנשים מאמינים לעתים קרובות שהם יכולים להדוף את ההשפעות של עין הרע על ידי חבישת קמע או נשיאת קמע מזל.

אמונות טפלות בבית הקברות

אנו נוטים להאמין באמונות טפלות כשזה מגיע למוות. למשל, האמירה ‘קבור את מתך מול הדלת’ היא אמונה תפלה ישנה שעברה מדור לדור. בעבר אנשים נהגו לקבור את מתיהם בארצם. עם זאת, עם צמיחת העיור, נוהג זה הפך לבלתי מעשי והוחלף בבתי קברות.

אנשים רבים עדיין מאמינים שיש דברים מסוימים שאתה לא צריך לעשות בבית קברות כגון:

– נגיעה במצבה

– כניסה דרך השער הקדמי

– הליכה על קברים

– לקיחת פרחים מקבר ללא רשות

עם חלוף הזמן, אנשים התחילו להאמין שמקומות מסוימים רדופים על ידי רוחות הרפאים של אלה שנקברו שם. יש אנשים המאמינים שאם הם מבקרים בבית קברות בלילה, הם יראו את רוחם של יקיריהם.

בתי הקברות היו בעבר מקום שאליו אנשים היו הולכים לחלוק כבוד ולזכור את יקיריהם. כיום, בתי הקברות הללו הפכו למקום שאליו אנשים הולכים לבילוי ואפילו לאמונות טפלות.

עדיין מאמינים שרוחות קיימות בבתי קברות מסוימים, אבל זה בעיקר בגלל שקברים ישנים רבים לא סומנו או אבדו בזמן.

דילוג לתוכן