דף הבית » משמעות אמונות טפלות » דברים שכדאי ללמוד על אמונות טפלות מספר 666

דברים שכדאי ללמוד על אמונות טפלות מספר 666

מספר 666 אמונה טפלה

המספר 666 ידוע כמספר חסר מזל. אנשים רבים מאמינים שהמספר יביא להם מזל רע וחוסר מזל. מה זה מספר 666? מהי המשמעות של מספר זה בעולם האמונות הטפלות והקסם?

ניתן לאתר את המספר 666 מימי בבל, כאשר הוא נחשב לדמות “אדירה ונוראה”. המילה “666” נגזרת מהמילה העברית ל”מספר החיה”. בימי קדם, אנשים רבים האמינו שהמספר 666 הוא סימן מאלוהים. חשבו גם שאם לאדם יהיה סימן זה על גופו הוא ימות בקרוב ויוולד מחדש לחיים אחרים. כמה אנשים אפילו האמינו שאם אתה שם את האצבעות שלך על חפץ שיש לו סימן זה, לא תוכל להסיר אותו מבלי להיהרג על ידי אלוהים עצמו.

אמונה זו נותרה פופולרית בתרבויות רבות ברחבי העולם כיום. במדינות רבות יש חוקים לגבי זה האוסרים על אנשים להשתמש במספרים או סמלים בשמותיהם או בעיצוביהם. במדינות מסוימות, כמו הודו וסין, ישנם חוקים נגד שימוש במספרים בתוך טקסטים דתיים או בכל דרך אחרת שעלולה להיראות כעל העליונה

המספר 666 הוא אמונה טפלה שקיימת כבר אלפי שנים. זה נקשר לרוע, מוות וחוסר מזל. למספר 666 יש היסטוריה ארוכה של אמונות טפלות ופחדים. המספר 666 הוא המספר של השטן. זה נחשב גם כסימן לכך שמשהו רע עומד לקרות.

בעוד שאנשים רבים חושבים על המספר 666 כסימן רע, הוא שימש מאז תקופת האימפריה הרומית העתיקה כסימן למזל טוב ושגשוג. גם המספר 666 נחשב לחסר מזל.

666 בתנ”ך

זהו מספר ששימש בדתות רבות, כולל הנצרות והאסלאם. אבל מה זה אומר בעצם?

יש הרבה פרשנויות שונות ל-666. יש המאמינים שהמספר הוא הספרה של המספר של אדם, שהוא 6. אחרים חושבים שזה סמל לשטן או מספר חסר מזל עבור אנשים מסוימים. זהו גם ייצוג מספרי נפוץ מאוד לאינסוף (6+1=7).

המספר 666 מוזכר בתנ”ך יותר מפעם אחת. במקומות מסוימים זה מתייחס לישו, אבל זה מתייחס גם לשטן ולרוחות רעות אחרות. במקומות אחרים זה מתייחס לאלוהים, אבל גם למלך שדים בשם בליאל (שטן).

המספרים 1 עד 9 שימשו כסמלים לשטן מאז ימי קדם. המספרים 10 עד 19 משמשים לאלוהים ולמלאכי האור. המספרים 20 עד 29 משמשים לשדים ורוחות רעות של חושך (וולטר כתב “אני מלאך האור”). המספר 30 משמש לאלוהים ולמלאכי האור, בעוד ש-31-39 מתייחסים לשדים ורוחות רעות של חושך (יחזקאל ל”ח:17).

בנוסף, המספר 16 מתייחס למוות ולתחייה (התגלות ו’ 13-14), בעוד ש-17 מתייחס ל- חורבן העולם (התגלות ו:16). למספר 1 עד 9 יש גם אסוציאציות לחלוקה, כמו 2, 4 ו-8. המילה “ארבע” היא שם מקום נפוץ לבתים מרובעים באנגליה ובסקוטלנד. הכלב בעל ארבע הרגליים שימש לייצוג בית על רשת של ארבעה מרובע; לכן בתקופת טיודור תהיה “h” לפני האות הרביעית באלפבית. בתקופה האליזבתנית, המילה “ארבעה ” יש משמעות בהקשר של ריבוע אחד וקודמת לו “h”. דוגמה דומה אחת היא “ארבעה ריבוע” המתייחס לבית על רשת של ארבעה ריבועים, אולם כאן לפני המילה “i בניגוד לאות אחת בלבד. המספרים 1, 4 ו-8 הם אחת המספרים החשובים ביותר לנומרולוגיה. הם מייצגים יצירה, חיים ומוות בהתאמה. גם שבע האותיות הראשונות באלפבית היווני מתאימות לשלושת המושגים הללו . והמספר 8 הוא ריבוע שמסמל גם לידה מחדש. נהוג לחשוב שהרומאים הקדמונים השתמשו במספרים אלה כאמצעי נומרולוגיה, כדי לייצג שלבי חיים וכמה זמן היו התקופות שלהם. כמה מתמטיקאים מודרניים מאמינים כי ייתכן שניתן להשתמש בסמלים עבור המספרים הללו כדי לחשב את הגודל והצורה של כל עצם או אזור נתון על פני כדור הארץ. פיתגורס הצליח לעשות זאת בעזרת שימוש במצולעים.

דילוג לתוכן