דף הבית » מידע מקצועי » מידע מלא על חוט חתונה בערבית אמונות תפלות

מידע מלא על חוט חתונה בערבית אמונות תפלות

חוט חתונה ערבית אמונה תפלה

המילה הערבית ל”חתונה” היא فريضة, which means “obligation.” להיות נשוי בעולם הערבי, זה לא רק עניין של אהבה ורגשות; זוהי גם חובה דתית להינשא לפי התרבות והדת של האדם.

הדבר הראשון שאנשים עושים כשהם מתארסים הוא להתחיל לתכנן את החתונה שלהם. זה יכול להיות מכריע עבור אנשים מסוימים כי יש כל כך הרבה דברים שצריך לעשות לפני יום החתונה. אחד הדברים האלה הוא חוט החתונה בערבית.

חוט החתונה בערבית קיים כבר מאות שנים ויש לו כללים שונים בהתאם למוצאך בעולם הערבי. החוט מתחיל בדרך כלל בקשר פשוט העשוי מחוט כותנה לבן, המסמל טוהר ותמימות, ואחריו מחרוזת חרוזים ירוקים המייצגים פוריות וצמיחה, לאחר מכן חרוזים אדומים המייצגים אושר, שגשוג ושמחה, ואחריהם חרוזים שחורים המייצגים אבל. או מוות.

.לחוט החתונה הערבי האמונות התפלות יש היסטוריה ארוכה שראשיתה בתחילת המאה ה-19. החתן והכלה היו עונדים את החוט ביום חתונתם מכיוון שהם מאמינים שזה יביא להם מזל בעתיד וירחיק רוחות רעות. הרעיון של חוט האמונות התפלות נובע מסיפור על הנביא מוחמד (ש”ל) שנאלץ לנסוע למדינה ללא אשתו חדיג’ה (ר”ע). כשהגיע למדינה, הוא גילה שאחיה של חדיג’ה מתחתן בלי שהיא ידעה. הוא היה כל כך מבולבל עד שהוא קשר פיסת בד סביב זרועו כאות אבל עד שהגיעה לטקס החתונה.

לחוט החתונה בערבית יש מערכת חוקים ומנהגים משלו ששונים מאלה הנהוגים בחתונות מערביות. להלן כמה אמונות טפלות לגבי מסורת זו:

– אסור שיהיה לבן בשמלה של הכלה; זה צריך להיות שחור או כחול כהה

– מספר האורחים בחתונה לעולם לא יעלה על 100 איש

– לליל הכלולות מקדימים תפילות וסעודה, החתן מקבל שכרו ביום השלישי

– החתן ישכב עם הכלה בביתה. אם זה לא אכפת לו והוא ישן בחדר אחר, אז זה עשוי להיות פיצוי מספיק עבורו

– יש לערוך סעודה כדי לפייס את אלוהים לאחר חתונה

– החתן נותן מתנת כסף למשפחת ילדתו לפני שהיא נישאת לו; מאוחר יותר משלמים להם שוב שנה אחת .

ככל שיותר אנשים מהגרים מהמזרח התיכון למדינות אחרות הם מתחילים לשכוח מהמסורת העתיקה הזו שמקשה עליהם למצוא מישהו שיכול לעזור להם בתהליך תכנון החתונה שלהם.

 

אמונה טפלה בחתונה מוסלמית

בחתונה מוסלמית, לא רק מצפים מאנשים להיות בלבוש הטוב ביותר, אלא שהם גם צריכים להיות בטוחים שהם יוכלו לבצע את הטקסים הדתיים במהלך הטקס.

בטקס חתונה טיפוסי משתתפים יותר מ-500 איש. זה בלתי אפשרי שכולם ילבשו לבוש אסלאמי מסורתי ולכן חלקם בוחרים להתלבש במשהו אחר. הם עושים את זה כי הם רוצים שהאורחים שלהם יזכרו אותם כזוג שהיו ביחד שנים ולא כזרים שהפגישו אותם.

חתונה מוסלמית היא אירוע מאוד מיוחד בחייו של אדם. זה הזמן שבו הוא/היא צריכים לוודא שהכל יתנהל לפי המסורות והטקסים. יש הרבה אמונות טפלות שאנשים עוקבים אחריהם בחתונות שלהם. מאמינים שאמונות טפלות אלו מביאות מזל טוב לבני הזוג וגם לבני משפחתם.

דילוג לתוכן