דף הבית » מידע מקצועי » כל המידע החשוב על: אמונות טפלות 13

כל המידע החשוב על: אמונות טפלות 13

אמונה תפלה 13

יום שישי ה-13 הוא יום שרבים מחשיבים אותו כחסר מזל. למעשה, על פי כמה אמונות טפלות, יום שישי ה-13 נחשב לאחד הימים הכי חסרי מזל בשנה.

אמונה טפלה זו מתוארכת לתקופות ימי הביניים כאשר האמינו כי יום שישי קשור לאל פגאני בשם פריג. היום נחשב חסר מזל כי הוא סימן את סופו של שבוע אחד ותחילתו של אחר. האמונה הטפלה סביב יום שישי ה-13 היא פופולרית, אבל לא ברור איך האמונה הטפלה הזו נוצרה. יש אנשים שמאמינים באסטרולוגיה וחושבים שזה הגיוני כי יש שלושה עשר ימים בכל חודש ושלוש עשרה אותיות באלפבית, מה שמסך שלושים ואחד יום.

רוב האנשים מכירים את האמונה הטפלה הזו ויודעים שעליכם להימנע מלעשות משהו ביום הזה, אחרת מזל רע יעקוב אחריכם במשך שנה שלמה. בעוד שחלק מהאנשים עשויים לחשוב שזה רק מיתוס, יש אנשים שמאמינים באמונה טפלה זו. הם חושבים שדברים רעים קורים להם ביום הזה והם צריכים לעשות משהו כדי להגן על עצמם.

הדרך הנפוצה ביותר לעשות זאת היא לא לנסוע או לצאת החוצה בזמן זה. דרך נוספת להגן על עצמך מיום שישי ה-13 היא ללבוש בגדים שחורים, להישאר בבית ולהימנע מלקחת סיכונים כמו ספורט או משחקי וידאו.

אגדה אורבנית

אגדות אורבניות הן סיפורים שהועברו לאורך דורות ולעתים קרובות יש בהם הרבה הגזמות ומידע מוטעה. אגדות אורבניות הן סיפורים שמסופרים מפה לאוזן, או במקרים מסוימים, מופצים באינטרנט. לעתים קרובות הם מסופרים כסיפור אזהרה כדי להזהיר אנשים מפני הסכנות של משהו שעלול לקרות, או כדי להפחיד מישהו לעשות משהו.

אנשים מסוימים עשויים להיות סקפטיים לגבי הדיוק של אגדות אורבניות, אבל הם דרך טובה ללמוד כיצד אנשים חושבים ומתנהגים בתרבויות שונות. הם יכולים להיות על כל דבר, החל מאדם שנתקל ברוח רפאים או ביצור חייזר ועד למעורבות בתאונת דרכים.

האגדה האורבנית של הבייביסיטר והתינוק היא דוגמה טובה לסוג זה של מיתוס. הוא מספר על שתי בייביסיטר שנשארו אחראיות על תינוק בן לילה. הבייביסיטר הראשונה הכניסה את התינוק איתה למיטה ונרדמה, אך כשהתעוררה גילתה שהתינוק מת בזרועותיה. הבייביסיטר השנייה הכניסה את התינוק איתה למיטה וגם היא נרדמה, אך כשהתעוררה גילתה שהילד נחטף על ידי פולש מניף גרזן.

מספר 13 ביהדות

המספר 13 נחשב חסר מזל ביהדות. מאמינים כי היום ה-13 של חודש ניסן, המקביל לחודש ה-13 בלוח העברי, הוא כאשר אלוהים הביא את המבול הגדול.

אנלשתף אתכם בכמה עובדות מעניינות על המספר 12 ביהדות:

– המופע הראשון של כתיבת מספרים נעשה על לוח מעשה ידי תות’ – אל מצרי שרשם את כל מה שקרה בתקופת שלטונו; הטאבלט הזה הכיל 12 שורות ורווח אחד ריק;

– יש 12 שבטים בחברה הישראלית;

– יש 12 חודשים בשנה; ; – יש 12 שעות בשעון; – שתים עשרה הוא מספר בעל תכונות מתמטיות משמעותיות (סכום ששת הראשוניים הראשונים)

דילוג לתוכן