דף הבית » מידע מקצועי » אמונה טפלה שתינוק לא צריך לגעת ברצפה – דברים שלא ידעתם

אמונה טפלה שתינוק לא צריך לגעת ברצפה – דברים שלא ידעתם

אמונה תפלה שאסור לתינוק לגעת בריצפה

יש אמונה טפלה שתינוק לא צריך לגעת ברצפה. מאמינים שאם תינוק ייגע ברצפה, הוא יקלל וימות.זו הסיבה שהורים רבים היו שמים את התינוקות שלהם בעריסות או על מיטות עם מזרונים רכים כדי למנוע את הטרגדיה הזו. עם זאת, ישנם גם אנשים המאמינים כי לאמונה טפלה זו יש יותר יתרונות מאשר רק הימנעות ממוות.

אמונה טפלה זו קיימת במשך מאות שנים ועברה לאורך דורות. יש הסבורים שאמונה טפלה זו יושמה כדי למנוע מתינוקות לזחול על הקרקע ולהתלכלך.

הרעיון של נגיעה ברצפה הוא משהו שנטמע בתודעתם של ילדים מגיל צעיר, אבל זה גם יכול להזיק גם להתפתחותם.

מאמינים שאמונה טפלה זו נגזרת ממסורת נוצרית לפיה תינוקות לא צריכים לגעת ברצפה, כי שם הולך השטן. אמונה טפלה זו התפשטה לתרבויות ודתות אחרות, כולל הינדואיזם ואיסלאם.

מחקר שנעשה בשנת 2012 הראה שאין השפעות שליליות מלאפשר לתינוק לגעת ברצפה. חשוב להורים לתת לילדיהם לחקור ולקיים אינטראקציה עם העולם הסובב אותם ללא הגבלות או מגבלות מצד מבוגרים.

אמונות טפלות של נוצרים

לנוצרים יש כמה אמונות טפלות שהם נאחזים בהן כדי להישאר מחוברים עם דתם ואלוהים. חלק מהאמונות הטפלות הללו אינן רק אמונות בלבד, אלא הן נחשבות כחלק מהדת שלהן.

חלק מהנוצרים מאמינים שאין זה מזל טוב לדבר על השטן או על שמו של השטן בכל צורה שהיא. הם גם מאמינים שזה מזל רע לדרוך על סדקים בזמן שהם נועלים נעליים לבנות או מגפיים. אמונות טפלות נוצריות נצפות לעתים קרובות על ידי נוצרים בכל תרבות נתונה כי הם רוצים להיות נאמנים לדתם ולאלוהים שלהם.

לנוצרים יש מספר אמונות טפלות שהם עוקבים אחריהם. חלקם לא מזיקים וחלקם לא.אמונות טפלות נפוצות בקרב נוצרים באמריקה כיום. נוצרים רבים מאמינים שדברים מסוימים יכולים להביא מזל טוב או מזל רע לחייהם, תלוי איך הם מתנהגים בשעות מסוימות של היום. אמונות אלו מועברות לרוב מדור לדור ויכולות להשתנות לפי אזור, עדה או עדה בתוך הנצרות.

האמונה הטפלה הנוצרית הנפוצה ביותר היא הפחד מיום שישי ה-13. הסיבה לכך היא שהאמינו שהשטן הוא זה שיצר את היום הזה.

יום שישי ה-13, המכונה גם “היום שלפני שבת” או “היום שלפני השבת”, נחשב לחסר מזל עבור הנוצרים מכיוון שהוא חל ביום השלושה עשר בשבוע, המייצג את השטן בנצרות.

דילוג לתוכן